REKLAMA

Angelika Markul. To, co stracone, jest na początku

25.0331.07.2016

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

WarszawaJazdów 2

Wystawa Angeliki Markul "To, co stracone, jest na początku" dotyka pragnienia zanurzenia, eksploatacji głębi, dotarcia do źródeł. Dla artystki wykopaliska stają się metaforą dążenia do zgłębienia tego, co niedostępne i wydobycia na jaw tego, co skrywa się pod powierzchnią.

Dla Angeliki Markul wykopaliska stają się metaforą dążenia do zgłębienia tego, co niedostępne, wydobycia na jaw tego, co skrywa się pod powierzchnią. Wykopaliska tworzą wiedzę i umożliwiają poznanie, ale odbywa się to kosztem nieodwracalnej destrukcji badanego stanowiska archeologicznego. Historyczne osady zostają bezpowrotnie utracone, a w zamian powstają naukowa dokumentacja, zbiór odkrytych obiektów i opowieść interpretująca znalezisko.

Wystawa Angeliki Markul dotyka pragnienia zanurzenia, eksploatacji głębi, dotarcia do źródeł. A jednak źródło czy początek jest zawsze utracony. Zgłębienie oznacza zatem pogrążenie w niepewności, ale jednocześnie zanurzenie w tym, co dla nas nieświadome lub nierozpoznane.

Angelika Markul – ur. w 1977, absolwentka Ecole Nationale des Beaux Arts w Paryżu, dyplom w pracowni multimedialnej Christiana Boltanskiego. Od 1997 roku na stałe mieszka i tworzy w Paryżu, gdzie współpracuje z Galerie Frédéric Giroux. W Polsce jej sztuka gościła m.in. w Galerii Foksal, Muzeum Sztuki w Łodzi czy Bunkrze Sztuki w Krakowie. Jest pierwszą Polką, której prace wystawiono indywidualnie w Palais de Tokyo.

Kurator: Jarosław Lubiak, koordynatorka: Patrycja Rómmel

zdjęcia

400 milliards de planetes (400 billions of planets). Installation at Palais de Tokyo. Film still. Video
Yonaguni, 2016. Film still. Video, film, colour, sound, 19'47'' loop, 3D Images. Music of Simon Ripoll-Hurier
Yonaguni, 2016. Film still. Video, film, colour, sound, 19'47
Yonaguni, 2016. Film still. Video, film, colour, sound, 19'47

zobacz także

czytaj także

REKLAMA