Już nie RWE. Od teraz: innogy

dk 05-07-2016

RWE w Polsce zmienia nazwę na innogy. Nowa nazwa symbolizuje symbolizuje innowacyjność i nowe technologie na rynku energetycznym przyszłości

RWE w kwietniu połączyła w ramach jednej spółki działalność w obszarach odnawialnych źródeł energii, dystrybucji i sprzedaży detalicznej w Niemczech oraz za granicą. Od września nazwa RWE zostanie zmieniona na innogy. W konsekwencji, wszystkie spółki Grupy RWE w Polsce zostaną 2 września połączone jedną wspólną marką – innogy.

- Rynek energetyczny w przyszłości będzie zrównoważony, zdecentralizowany i cyfrowy – dokładnie taka jest nasza nowa marka. innogy – kolorowa, elastyczna, pełna energii i kreatywnych pomysłów. Reorganizujemy koncern, ponieważ chcemy być prekursorami zrównoważonej i nowoczesnej energetyki  – i to w nowej odsłonie, mocnych kolorach i z powiewem świeżości – wyjaśnia Filip Thon prezes RWE Polska, w Grupie RWE odpowiedzialny globalnie za obszary B2C i Obsługi Klienta.  

Zmiana? We wrześniu

Nowa nazwa firmy – innogy –  nawiązuje do słów „innowacja” (z angielskiego „innovation" oraz energia i technologia („energy”, „technology”). Znakiem identyfikującym nową markę jest logo, składające się z małej litery „i" oraz z właściwej nazwy spółki – „innogy”.  W procesie kreowania nowej marki szczególnie duże znaczenie miała różnorodność: nowe „i" pojawiło się w animacjach na filmach i w prezentacjach, stając się symbolem dynamiki i elastyczności.

Dlatego też nie narzucono jednego koloru marki. Będzie ona występowała w różnym otoczeniu kolorystycznym.

- W przyszłości naszymi konkurentami mogą być takie firmy jak Tesla, Google i Apple. W takim otoczeniu rynkowym chcemy odgrywać znaczącą rolę i wyznaczać trendy – dlatego musimy wykazać się elastycznością, innowacyjnością i kreatywnością. To właśnie oznacza innogy – powiedział Peter Terium, szef koncernu z Essen.

Dotychczas nazwa innogy była zarezerwowana w Grupie RWE wyłącznie dla obszaru energii odnawialnych. Po zmianie również obszary sieci i sprzedaży detalicznej w Niemczech, Polsce i innych krajach będą występowały pod jedną marką stanowiąc udane połączenie tego co sprawdzone i co nowe. innogy wyraża to, czego firma zamierza być symbolem – innowacje i nowe technologie w energetyce. 

Formalna zmiana nazwy w Polsce już 2 września 2016 r. Do tego momentu spółka będzie nadal nosić nazwę RWE.

Co to oznacza dla klientów?

Dla klientów - brak formalności związanych ze zmianą nazwy spółki innogy Polska oraz innogy Stoen Operator nadal będą zapewniać bezpieczeństwo dostaw energii oraz funkcjonowania sieci w Warszawie i okolicach. Z punktu widzenia klientów rebranding nie będzie wiązać się z żadnymi komplikacjami ani formalnościami. Dotychczasowe warunki handlowe zachowują ważność.

Nie będzie więc konieczności aneksowania umów podpisanych z RWE Polska i RWE Stoen Operator. Zachowany zostanie dotychczasowy tryb, forma i częstotliwość korespondencji w sprawie bieżących rozliczeń.

W trosce o zachowanie jak największego komfortu klientów, innogy wprowadziła dedykowaną zakładkę na swojej stronie internetowej zawierającą najważniejsze informacje dotyczące zmiany. Planowana jest również m.in. wysyłka newletterów i specjalnych mailingów informacyjnych a jesienią kampania reklamowa, dzięki której klienci będą mogli lepiej poznać markę innogy.

Energetyka znajduje się obecnie na rozstaju dróg. Dekarbonizacja, decentralizacja i digitalizacja zasadniczo zmieniają podstawy działalności RWE. W wyniku postępu technologicznego pojawią się na rynku innowacyjne produkty. innogy odkryje nowe rynki, pozna nowych konkurentów i stworzy nowe modele biznesowe.

Wraz z postępującą digitalizacją powstaną zupełnie nowe możliwości zaangażowania dla klientów. Wszystko to wydarzy się dużo szybciej niż jesteśmy sobie w stanie wyobrazić. Będzie to bardziej rewolucja niż ewolucja.

Restrukturyzacja Grupy jest odpowiedzią na transformację rynku energetycznego. RWE traktuje ją jako szansę na nowy start, dlatego redefiniuje swoją rolę zmieniając nazwę i logo oraz podążając w przyszłość.

RWE AG pozostanie przy swojej silnej marce RWE w macierzystej firmie odpowiedzialnej za wytwarzanie konwencjonalne oraz handel hurtowy. 

czytaj także

zobacz także