Co jest Grane 24 Co jest Grane 24 24 wydarzeń dziś
wróć zmień
Najbardziej popularne:
5 +25 km 50
Zastosuj
  • wydarzenia
  • repertuar kin
  • repertuar teatrów
  • magazyn kulturalny
  • bilety cjg24
  • zjedz to w Warszawie
  • Co Jest Grane 24 Festival 2019
  • Białystok New Pop Festival 2019

Najczęściej czytane

  • magazyn kulturalny

  • wszystkie artykuły
  • o filmie
  • o muzyce
  • o teatrze
  • o wystawach
  • dla dzieci
  • w mieście
  • quizy
REKLAMA
Robert Górski na próbie spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro. / JACEK MARCZEWSKI

"Ucho Prezesa" w Teatrze 6. Piętro. Robert Górski: "Prezes" to nie jest najgorsza ksywa [ROZMOWA]

WITOLD MROZEK| 21-12-2018

- To taka moja życiowa satysfakcja - nie dość, że grają mój tekst wybitni aktorzy, to jeszcze jestem wśród nich. No i odstaję od nich, ale może nie dramatycznie, bo to komedia i na poły kabaret, w którym czuję się dobrze - mówi Robert Górski, autor i odtwórca głównej roli w "Uchu Prezesa" przed premierą w Teatrze 6. Piętro.

Próba spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro.  / JACEK MARCZEWSKI Próba spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro. / JACEK MARCZEWSKI

Popularny serial komediowy doczekał się wersji teatralnej. W spektaklu „Ucho Prezesa, czyli scheda” przebiegły jak zawsze Prezes postanowi sprawdzić lojalność swoich współpracowników. Na scenie pojawią się m.in. Cezary Pazura, Janusz Chabior, Krzysztof Dracz, Jerzy Bończak czy Joanna Żółkowska.

Jerzy Bończak i Robert Górski na próbie spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro.  / JACEK MARCZEWSKI Jerzy Bończak i Robert Górski na próbie spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro. / JACEK MARCZEWSKI

ROZMOWA Z ROBERTEM GÓRSKIM

WITOLD MROZEK: Co będzie z „Uchem Prezesa”, jeśli Prezes straci władzę?

ROBERT GÓRSKI: Pewnie go nie będzie – nie ma Prezesa, nie ma i ucha, nie ma serialu. Ale nikt poważnie myślący nie przewiduje tego w najbliższej przyszłości. Może go pokonać tylko zdrowie, ale z tego, co słyszałem, nie jest z nim najgorzej. Wbrew nadziejom ludzi, którzy źle mu życzą, a jest takich niemało. Będzie więc chyba wszystko dobrze!

Nie boi się pan, że będzie już Prezesem na zawsze?

– Nie. Byłem już „na zawsze” Badylem, Premierem, teraz jestem „na zawsze” Prezesem. To się nie skończy, są jeszcze inne stanowiska na „p”. Na przykład: papież. Poza tym często jestem po prostu „panem Robertem”, nie jestem tak całkiem sklejony z Prezesem. Choć np. dziś kurier przyniósł mi paczkę i powiedział, że „ma paczkę dla Prezesa”. Ale „Prezes” to nie jest przecież najgorsza ksywa.

"Nawet ludzie kojarzeni z prawicą mówią, że PiS z tymi sądami to naprawdę przesadza". Robert Górski w "Crash Teście"

Robert Górski na próbie spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro.  / JACEK MARCZEWSKI Robert Górski na próbie spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro. / JACEK MARCZEWSKI

Rozważał pan kiedyś podobno jako zawód aktorstwo?

– Myślałem trochę o tym, jak chyba każdy młody człowiek, który interesuje się trochę życiem artystycznym. Ale tak samo, jak myślałem o byciu strażakiem. Natomiast nigdy nie podjąłem żadnych większych kroków w tę stronę…

Zagrał pan już w teatrze u Roberta Talarczyka…

– Tak, ale myślałem, że pyta pan o moment, kiedy podejmuje się decyzje, co dalej z życiem po liceum. Bo wtedy myślałem o pójściu do szkoły teatralnej, zwłaszcza że zostałem kiedyś pochwalony przez nauczyciela polskiego za rolę komara. Siłą rzeczy, występując w kabarecie, jakimś tam aktorem jestem. Jest takie określenie: „aktor estradowy”. Ale tutaj, przy okazji „Ucha Prezesa” – czy serialu, czy scenicznej edycji – mam okazję być wśród prawdziwych aktorów, i to nie byle jakich. To taka moja życiowa satysfakcja – nie dość, że grają mój tekst wybitni aktorzy, to jeszcze jestem wśród nich. No i odstaję od nich, ale może nie dramatycznie – bo to komedia i na poły kabaret, w którym czuję się dobrze.

"Ucho Prezesa". Scenograf serialu zdradza tajemnice Nowogrodzkiej [WYWIAD]

Joanna Żółkowska i Robert Górski na próbie spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro.  / JACEK MARCZEWSKI Joanna Żółkowska i Robert Górski na próbie spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro. / JACEK MARCZEWSKI

Zawsze się zastanawiałem, kto odpowiada za casting do „Ucha Prezesa”? Kto decyduje o tym, że Andrzej Seweryn gra Jarosława Gowina, Grzegorz Halama – posła Piętę, a Michał Majnicz – Władysława Frasyniuka?

– Zajmuje się tym przede wszystkim Mikołaj [Cieślak], czyli serialowy Mariusz. Ja zajmuję się głównie pisaniem, a on znalazł sobie taką niszę jak wynajdywanie czasem nieznanych aktorów. W naszym serialu pojawiła się cała masa postaci, grają je nieraz aktorzy mało znani albo znani z teatru, ale nie ze scen warszawskich. Np. w roli Waszczykowskiego wystąpił Roland Nowak, aktualnie aktor teatru w Gnieźnie, wcześniej w Bydgoszczy. To było dla nas odkrycie – że jest tylu znakomitych aktorów charakterystycznych, o których mało kto wie. Większość tych wyborów była trafna, widzę więc przyszłość Mikołaja jako reżysera castingu w dowolnych produkcjach.

"Ucho Prezesa": Agata Duda, Szyszko, Zalewska. Sprawdź, kto ich zagrał

A jakim reżyserem jest Andrzej Horubała? Dziś ostry prawicowy publicysta i ważny człowiek w PISF-ie…

– A dlaczego pan o nim wspomina? Reżyserem „Ucha Prezesa” jest Tadeusz Śliwa.

Ale kiedyś pracował pan z Horubałą, a to ciekawy człowiek…

– To nasz znajomy, kolega, z którym kiedyś współpracowaliśmy przy okazji „Tygodnika Moralnego Niepokoju” ponad 10 lat temu. Jego głos jest zarejestrowany nawet w czołówce do takiego cyklu „Fabryka zbrojeniowa”. Oni się wtedy dzielili reżyserią z Beatą Harasimowicz… To bardzo inteligentny, oczytany, elokwentny człowiek, z którym przyjaźnimy się do dziś. Niedawno został dziadkiem – jest nie tylko płodnym publicystą, ale też płodnym, wielodzietnym ojcem. Bardzo cenię Andrzeja, kupowałem „Do Rzeczy” głównie dla jego tekstów – esejów i recenzji. Bywało to kontrowersyjne, ale zawsze było ciekawe.

Jak dobrze znasz Ucho Prezesa? [Quiz]

Próba spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro.  / JACEK MARCZEWSKI Próba spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro. / JACEK MARCZEWSKI

Jak by pan zatytułował serial o premierze Biedroniu?

– O premierze Biedroniu? Nie wiem, czy do tego dojdzie… Sam jestem ciekaw, jak ta postać się rozwinie. Wszystko jest dobrze, dopóki ktoś pozostaje w sferze mitu czy w sferze nadziei – bez żadnych konkretów. Ale w końcu będzie musiał przejść do konkretów, a wtedy idylliczny okres się skończy. Biedroń kojarzy mi się głównie z uśmiechem, z kimś bardzo pogodnym. Nie widziałem go w sytuacji zakłopotania. To tym zdobywa sobie sympatię, przez uśmiech, którego używa, rozmawiając nawet z przeciwnikami politycznymi.

O odcinku „Ucha…” z posłem PO Michałem Szczerbą pisano, że jest homofobiczny – ze względu na sposób przedstawienia tej postaci w najbardziej stereotypowy sposób, jako przegiętego geja…

– Nie zetknąłem się z taką krytyką, ale nie wszystko czytam. Pierwsze słyszę. Tyle już padło najdziwniejszych zarzutów pod adresem „Ucha Prezesa”… Nie wydaje mi się, żeby ten był akurat trafny. O wiele rzeczy można się do nas przyczepić, ale nie że jesteśmy brutalni, cyniczni albo poniżej powszechnie przyjętego poziomu kultury. Oczywiście, pewnie gramy czasem stereotypami. Ale nigdy nie jest to wymierzone brutalnie w jakąś osobę albo grupę. Śmiejemy się raczej z przywar, a nie z ludzi – jak napisał Krasicki – prawdziwa cnota krytyk się nie boi. Takie przynajmniej przyświeca nam hasło. Jak ono jest realizowane – pewnie różnie. Ale naszym zamiarem nigdy nie jest agresja.

"Ucho Prezesa". Izabela Dąbrowska, serialowa pani Basia: Już tak chyba mam, że ocieplam złe charaktery [ROZMOWA]

Próba spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro.  / JACEK MARCZEWSKI Próba spektaklu 'Ucho Prezesa, czyli scheda', Teatr 6. Piętro. / JACEK MARCZEWSKI

Pracował pan też w reklamie. Jak zareklamowałby pan wasz spektakl w Teatrze 6. Piętro?

– Tego jeszcze nie było i tego już nie będzie (śmiech). To jedyna okazja, by zobaczyć tylu znakomitych aktorów w takich rolach. Byłem wczoraj na próbie generalnej i to jest uroczy widok – miałem taki obraz przed oczami, jakby dorośli ludzie bawili się lalkami. To ma swój bardzo fajny wdzięk. Bo to przede wszystkim jest komedia – nie szczegółowa polityczna analiza, nie nauka, nie przestroga, tylko czysta zabawa.

„UCHO PREZESA, CZYLI SCHEDA”

Reżyseria – Tadeusz Śliwa

Scenografia – Dariusz Walaszczyk

Muzyka – Michał Piastowicz

Prezes – Robert Górski

Mariusz – Mikołaj Cieślak

pani Basia – Izabela Dąbrowska

Prezydent – Paweł Koślik

Antoni – Janusz Chabior

Richard – Krzysztof Dracz

Donald – Cezary Pazura/Tomasz Schimscheiner

Grzegorz – Tomasz Sapryk

Rysiek – Lesław Żurek

Beata – Joanna Żółkowska

Stanisław – Jerzy Bończak

Premiera 21 grudnia o godz. 19.30 wTeatrze 6. Piętro (PKiN). Następne spektakle 22 grudnia i 23 grudnia o godz. 16 i 19.30. Biletów brak, ale można rezerwować wejściówki.

czytaj także

'Wyjowisko', Teatr Pijana Sypialnia, Plażówka Saska
  • teatr

Teatr w plenerze: na leżakach, w parku, na barce. Gdzie szukać teatru w sierpniu

Latem, kiedy w teatrach trwa wakacyjna przerwa, do gry wkraczają sezonowe przedstawienia w plenerze: na ulicy, na plaży, nad Wisłą, w parku albo na placu zabaw. Podpowiadamy, gdzie znaleźć spektakle pod chmurką.

Wiktoria Gorodeckaja jako Hedda Gabler
  • teatr

To będzie Ibsen bardzo współczesny. "Hedda Gabler" uwięziona w ciąży

"Hedda Gabler" z Narodowego ma mówić o mieszczańskim zakłamaniu, przemocy tradycyjnego społeczeństwa wobec kobiet i bezradnym okrucieństwie, które może być na nie odpowiedzią. Reżyseruje Kuba Kowalski. W rolę uwięzionej w nieszczęśliwym małżeństwie, szantażowanej i mszczącej się Heddy Gabler wcieli się Wiktoria Gorodeckaja. Premiera 10 maja.

  • teatr

Bez poczucia samozadowolenia, czyli Strzępka sięga po Czechowa

Legenda współczesnego polskiego teatru politycznego wystawia ikonę dramaturgicznej klasyki ze studentami warszawskiej Akademii Teatralnej. Premiera "Płatonowa" Antoniego Czechowa w reż. Moniki Strzępki w piątek w Teatrze Collegium Nobilium.

Szymon Komasa
  • teatr

Szymon Komasa - zakochany śpiewak Orfeusz. Premiera w Warszawskiej Operze Kameralnej

Baryton, który z równym powodzeniem śpiewa opery i piosenki Mieczysława Fogga. Szymon Komasa, jeden z najzdolniejszych polskich śpiewaków, po występach w Stanach Zjednoczonych i wydaniu płyty z polskimi pieśniami wcieli się w Orfeusza w Warszawskiej Operze Kameralnej.

'Falowiec'
  • teatr

Teatroteka Fest. Co zobaczymy na festiwalu

Młoda polska dramaturgia sfilmowana przez nowe pokolenie reżyserów teatralnych i filmowych. W piątek, 1 marca rozpoczyna się Teatroteka Fest. W programie znalazło się 10 spektakli, m.in. Piotra Domalewskiego czy Wojciecha Kuczoka

Barbara Wysocka
  • teatr

Barbara Wysocka: Dlaczego Tosca zabija. Premiera w Teatrze Wielkim

- Pozostajemy w konwencji widowiska kostiumowego, przy czym są to kostiumy wzorowane na modzie lat 70. XX wieku - zapowiada Barbara Wysocka. W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej reżyseruje "Toscę" Giacomo Pucciniego, dramatyczną opowieść o miłości artystów wciągniętych w tryby opresyjnego państwa. Premiera 23 lutego.

REKLAMA
  • Wyborcza.pl
  • Wyborcza.biz
  • Wysokie Obcasy
  • CoJestGrane24
  • Wydarzenia pochodzą z bazy danych Coigdzie.pl Sp. z o.o.
wydarzenia
  • Muzea, wystawy i wernisaże
  • Co Jest Grane 24
  • Europejskie Targi Muzyczne 2016
  • Co Jest Grane 24 Festival
  • Premiery teatralne
  • Filmy i premiery filmowe
  • Repertuar kin
  • Repertuar teatrów
  • Koncerty
  • Trasy koncertowe
  • Imprezy w Twoim mieście
  • Orange Warsaw Festival 2017
  • Olsztyn Green Festival 2017
  • Szczecin Jazz Festival 2017
miejsca
  • Mojo Picon
  • Wi-Taj na placu Konstytucji
  • Najlepsze lody w Warszawie
  • Podkowa Wine Depot
  • 12on14 Jazz Club
  • NOSPR
osoby
  • Maciej Stuhr
  • Jennifer Lawrence
  • Margot Robbie
  • Przemysław Wojcieszek
  • Andrzej Chyra
  • Madonna
  • Hugh Grant
  • Marta Nieradkiewicz
  • Woody Allen
  • Izabela Trojanowska
  • Olivier Heim
  • Diana Krall
  • Artur Rojek
  • Dave Gahan
  • Kasia Smutniak
  • Wynton Marsalis
  • Deborah Brown
  • Michalina Wisłocka
recenzje filmów
  • Ojcowie i córki
  • Kobiety bez wstydu
  • Pięćdziesiąt twarzy Blacka
  • Copyright © Agora SA
  • O nas
  • Reklama w Gazecie Wyborczej
  • Prywatność
  • Nasze tematy
  • Licencje/Kontent
  • Kontakt
  • Pomoc