Od sklepu vintage do butiku z polską modą. 10 lat Cloudmine
Miał być blog, a powstał jeden z pierwszych polskich sklepów internetowych z polską modą autorską. Cloudmine obchodzi 10. urodziny.
Na urodziny powstała specjalna kolekcja przygotowana we współpracy z polskimi projektantami mody i markami, m.in. Natalią Siebułą, Rilke i Anią Kuczyńską. Znajdują się w niej rzeczy zaprojektowane z okazji urodzin, a także bestsellery odszyte w innych kolorach i z innych tkanin. Trzy przedmioty – koszulka z napisem „Przyszłość” autorstwa grafika Jana Estrady-Osmyckiego, kubek i wegańskie szczotki do twarzy, ciała i dla dzieci z charakterystyczną chmurką będącą logo sklepu są pierwszymi projektami Cloudmine.

Cloudmine najpierw miało być blogiem polecającym ciekawe produkty, ale jego założycielka Marianna Grzywaczewska zmieniła zdanie i postanowiła otworzyć internetowy butik ze starannie wyselekcjonowanymi ubraniami vintage. – W ten sposób zaczęłam się pojawiać na pierwszych targach mody, jak Mustache i Art Yard Sale organizowanym przez ilustratorkę Olkę Osadzińską, i poznawałam coraz więcej osób tworzących polską modę – mówi Marianna Grzywaczewska, twórczyni Cloudmine.

Na podstawie rozmów z projektantami pojawił się pomysł przekształcenia internetowego sklepu vintage w platformę z rzeczami od polskich projektantów. A wtedy niewielu polskich twórców miało swoje sklepy internetowe. – Jako pierwsza zaufała mi Ania Kuczyńska, której rzeczy z poprzednich kolekcji pojawiły się na Cloudmine pod hasłem New Vintage – mówi Marianna Grzywaczewska.
Do sklepu dołączyli kolejni projektanci: Basia Chrabołowska z B Sides, Justyna Chrabelska, Sylwia Rochala i Natalia Siebuła. Po ubraniach przyszła pora na rozszerzenie asortymentu i w sprzedaży pojawiły się też produkty dla dzieci i akcesoria do dekoracji wnętrz.

Stałym elementem stały się także kilkudniowe pop – up story organizowane w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. W zeszłym roku Marianna otworzyła pierwszy stacjonarny sklep Cloudmine na Paryskiej 17, gdzie można znaleźć pełny asortyment internetowego sklepu uzupełniony o kwiaty. – W ciągu lat pojawiło się wiele dużych platform sprzedażowych z designem. Trzeba było znaleźć sobie miejsce na rynku i myślę, że Cloudmine wyróżnia selekcja artykułów i ich estetyczna spójność – dodaje Marianna.

Świętowanie urodzin będzie trwało do końca roku. Na początek w butiku na Paryskiej odbywać się będzie cykl warsztatów Cloudlab. Pierwsze spotkanie – 24 czerwca – poświęcone planowaniu przyszłości zawodowej poprowadzą Anna Szapert i Paulina Czapska z pracowni Future Simple.