Kim są uczestnicy Open'er Festivalu? Między innymi ludźmi szukającymi partnera
Open'er Festival to jedno z najważniejszych i największych wydarzeń muzycznych w Polsce. Firma Selectivv przeprowadziła więc analizę, mającą przybliżyć profil uczestnika Open'er Festivalu. Największą część festiwalowej publiczności stanowią osoby w wieku 20-30 lat. Czego jeszcze dowiedzieliśmy się z badania?
Jak zapowiadali organizatorzy na kilka tygodni przed festiwalem - tegoroczny Open'er Festival miał być edycją rekordową - pisaliśmy o tym TUTAJ . I był taki na pewno pod względem frekwencji - w Open'er Festivalu w tym roku uczestniczyło ponad 120 tysięcy osób.

Badania na podstawie smartfona
Firma Selectivv przeprowadziła analizę 118 tysięcy właścicieli smartfonów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji Open'era. Wykorzystano do tego tzw. geotrapping, czyli oznaczanie użytkowników mobile przebywających w danym czasie w danym miejscu. Do badania Selectivv wykorzystał już wcześniej zgromadzone dane o użytkownikach.
Smartfony to najbardziej osobiste przedmioty, nosimy je ze sobą wszędzie. Mówią one o nas więcej niż zdradzilibyśmy w ankiecie, bo pokazują rzeczywiste zachowania, a nie deklaracje.
– powiedział Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv.

Nie tylko duże miasta na Open'erze
Często mówi się o tym, że na Open'era przyjeżdżają ludzie z większych miast. Jak się okazało - większość uczestników - bo aż 56% - mieszka poza 30 największymi polskimi miastami. Jednak najwięcej osób przyjeżdża z Warszawy, potem Poznania, Łodzi i Wrocławia.
Liczniejszą grupą są mężczyźni, którzy stanowią 51,5% uczestników Open'era. Najwięcej ludzi korzysta z telefonów z oprogramowaniem Android (aż 91%), najpopularniejszą siecią komórkową jest Play, które wyprzedziło Orange.
Uczestnik Open'era kupuje w Biedronce
Analiza dotyka też bardziej intymnych sfer życia. Dzięki badaniom możemy się dowiedzieć, że najliczniej reprezentowaną grupą wiekową są 20, 30-latkowie. Ale Open'er Festival ma też oczywiście fanów po 50-tym roku życia.

Co trzecia osoba aktywnie szuka na Open'erze partnera lub partnerki, a 11% uczestników festiwalu należy do mniejszości seksualnych. Ponad 80% robi zakupy w Biedronce czy Lidlu.
Open'er Festival a profile psychologiczne
Selectivv przeanalizował też, ilu uczestników Open’era należy do któregoś z 46 profili psychograficznych wyróżnionych w bazie danych firmy. 14% to kobiety starające się o dziecko, tyle samo osób aktywnie uprawia sport. Co ciekawe, 4% uczestników jest zainteresowanych zakupem nieruchomości.
Infografikę można zobaczyć TUTAJ .